Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Çizim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MINT 104 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı betonarme, ahşap gibi yapıları oluşturan elemanları tanıtmak; duvar, döşeme, temel, çatı, merdiven, kiriş, kolon, pencere, kapı gibi elemanların CAD ortamında çizimi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel bir CAD programını kullanarak mimari ve inşaat projesi çizimlerini 2D (iki boyutlu) çizerek ölçülendirme, hazır şekilleri-objeleri kullanma. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Projelerin Dağıtımı, CAD genel kavramı. | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Bölüm 1,2,3 |
2 | Yazı, çizgi, pafta bilgileri, block oluşturma ve çizimde uygun yere koyma, proje ölçülendirme. | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Bölüm 1,2,3 |
3 | Genel-Mimari Planlar ve Kalıp Planı Çıkarma | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Bölüm 4 |
4 | Kesitler ve Görünüşler | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
5 | Temeller (Plan Çizimleri) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
6 | Temeller (Kesit Çizimleri) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
7 | Ara Sınav | |
8 | Duvarlar (Plan ve Kesitler) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
9 | Merdivenler (Plan ve Kesitler) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
10 | Merdivenler (Plan ve Kesitler) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
11 | Kapı ve Pencere Detayları (Plan ve Kesitler) | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
12 | Çatılar | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
13 | Çatılar | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
14 | Vaziyet Planları | Bilgisayar Destekli Tasarım, Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), MEB Yayınevi, İstanbul. ISBN: 975-11-2237-6 Genel |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Özel Bağcı ve Doğanay Çerçi (2002), Bilgisayar Destekli Tasarım MEB Yayınevi, İstanbul |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İsmail Danış (2001), İnşaat Teknik Resmi, MEB Yayınevi, İstanbul. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 126 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | |||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek | X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | X | ||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest